Keresés ebben a blogban

2018. december 4., kedd

Tamásfalvi Hanna (Salgótarján 17éves?) Gyémánt Mikulás


Tamásfalvi Hanna (2001-):
Gyémánt Mikulás



Pirospozsgás arccal jössz el hozzám

Nem zavar a hideg, a havazás

A rénszarvasok fürge szánján

Ahonnét mindent belátsz:

Tudod szívem titkos vágyát,

És elhozod hiányzó ajándékát.



Fehér hópelyhekkel érkezel

Csillámporral kevered be,

Fénylő arannyá teszed a légteret

Nagyszakálladat mosolyod tartja

Életkedved új erőt ad

Gyermeknek, felnőttnek, a világnak.



Zöld fenyőfa, sok-sok dísszel

Pattogó, parázsló kemence mellett,

De üres a szoba, amíg Te

Nem kúszol be a kéményen.

Mikulás, Mikulás gyere!

Minden családban ott a helyed!



Szürke hétköznapokban

Az emléked velem marad

Ott lesz a tudatomban

Az a dicső nap,

Amikor a Mikulás meglátogatta

A gyermeket, aki voltam.



Hiszen minden zöld gyümölcsből

Érett lesz egyszer.

Ugyanígy az emberből:

Felnőtt lesz idővel

Az emlékekből szőtt

Köntösben mesél majd gyermekének.



Rózsaszín tekintetek

Álmokban élő szemek

Találkoznak majd enyémmel,

Ha megemlítem nevedet:

Hogy, hogy szerettél engem,

Mosolyoddal decemberben.





Gyémánt Mikulás

Mindig eljött hozzánk,

De fenyítőpálcáját

A küszöbre hagyta rá

Engem nem dorgált, bár

Nem érdemeltem glóriát.



Majd jön a sárga fény

Új ének, újév

Lassan búcsúzik a tél,

De a Mikulás arcképét

Szívem őrzi becsként,

Mint egy térkép:



Út vissza a gyermekkorba

A legszebb napokba

Amikor a jég sem volt probléma

Gyémántnak láttam

A vizet megfagyva alattam

Elneveztem Mikulásnak.



Gyémánt Mikulás!

Tavasz, tél, ősz vagy nyár

Látlak a holdfény pajzsán

Kincsed szórod hozzánk puhán

A pázsiton játszik az árny,

Mint az égen a Gyémánt Mikulás!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése